<p style="text-align:center;"> </p><p style="text-align:center;"><strong>Måndagkväll.</strong> Skriver alltid detta inlägg tidigt på dagen men eftersom jag spenderat senaste 48 timmarna i excel så blev det lidande. Idag lanserade vi vårt digitala showroom för våra Custommades agenter (i 10 länder) och allt behövde se perfekt ut. Trots alla dessa moderna digitalalösningar så blir jag förvånad över att det fortfarande är många plattformar som kräver att man manuellt lägger in information, så som produkter. Har skrivit in 70 produkter för hand eftersom det inte gick att importera en färdig excelfil (som jag tidigare spenderat 24h på!). Låter kanske som en <i>piece of cake</i>, men varje uppladdning hade 12 steg som manuellt skulle fyllas i. <i>Suck. </i>Aja, det finns värre saker i livet och nu är det äntligen lanserat. Vi kommer sälja den nya Pre Spring 21 kollektionen därifrån (man ligger ju 1-2 säsonger före i mode) och jag ser framemot att utvärdera hur det går att sälja kläder i showroom vs. digitalt showroom.</p><p style="text-align:center;">Annars ska jag den här veckan ha olika "<i>trainings</i>" i grupper med våra säljare kring hur man använder det digitala showroomet, jag förbereder även för denna veckas lansering av kommande kollektion i butik, jag har en del artiklar att skriva och sen franskalektioner i vanlig ordning. Förutom detta så är det inredning, inredning och inredning som gäller. Ska berätta mer för er i veckan! Så peppad.</p><p style="text-align:center;">Veckans modesnackis är definitivt att Gucci valt att bli "<i>season less</i>" - de ska alltså visa sina kollektioner två gånger per år men utanför de vanliga Fashion Week veckorna. Detta är något man spått ska hända efter corona då hela grejen kring Fashion Week har eskalerat de senaste åren och nästan anses vara mer om själva streets style konceptet med allt kring det, än modehusens mode. Väldigt intressant tycker jag, det ska bli kul att se vilka mer ledande varumärken som hänger på den nya trenden om att skippa Fashion Week... Modeveckorna världen över har kommunicerat att det ska prova ett mer digitalt sätt att visa på, medan Nordens egna modevecka: Köpenhamn Fashion Week har fortsatt att uttrycka att det gör allt för att få sina modedagar i augusti att ske. Tvärtemot vad man gör i världen och vad som anses socialt korrekt just nu, speciellt när Danmark fortsätter ha stängda gränser och en internationell publik inte kan flyga in. När man som varumärke visar på Köpenhamn Fashion Week så är det stora målet ofta att nå den internationella pressen som du annars inte möter, vilket kan bli svårt i dagens situation. Jag följer förändringarna och skriver mer om det senare...</p><p style="text-align:center;">Nu blev det ett helt blandat inlägg, men... <i>Ha en bra vecka!</i></p><p style="text-align:center;"><i>Monday! This week is all about preparing Custommades digital showroom for the launch (with all that comes with it!), preparing the new launch in stores, writing some articles and having my weekly French lessons. besides that I only have one thing in my mind: interior. Will tell you more soon! </i></p>