<p style="text-align:center;"><strong>Hermès</strong><br>Mycket finns det att skriva om detta fantastiska modehus som grundades 1837. Hermès har alltid haft ett tydligt fokus på hantverket i sin exklusiva produktion, vilket man känner genom att bara se produkten.... Modehusets ledord har alltid varit: "<i>artisanal, creative, innovative and responsible</i>". Trots den globala utveckligen så har man än idag lyckats behålla produktion till sina egna atelier i Frankrike där man med kärlek skapar produkterna. Efter sex generationer så är modehuset fortfarande familjeägt och det är passionen för hantverket som är visionen för familjen. Jag hade äran att besöka en av deras atelier i vintras och fick se hur det gick till när man skapade en väska... otrolig upplevelse som jag tar med mig resten av livet. Ni kan läsa vidare om det <a target="_blank" rel="noopener noreferrer" href="https://theresehellstrom.elle.se/24h-with-hermes/">här</a></p><p style="text-align:center;"><strong>Fall Winter 20 </strong>var för mig en klassisk Hermès kollektion där modehusets signatur var tydlig trots inslag av höstens trender. En kombination av klassicism och starka färger gjorde den nytänkande inför säsongen. Creative Driector Nadège Vanhee-Cybulski hade uttryckt att "<i>what is beautiful must be useful</i>" vilket är ett uttryck som jag verkligen gillar. Om man väl har råd att öppna plånboken för att införskaffa sig ett Hermès plagg så ska det användas, och inte hamna längst in i garderoben. Jag blev extra förtjust i alla halsdetaljer på tröjorna som kändes stilrena och kreativa men ändå diskreta... jag hade inte tackat nej till denna första look. Nedan finner ni några av mina favoriter från höstkollektionen.</p><p style="text-align:center;"> </p><p style="text-align:center;"><i>Den här tröjan är min dröm denna höst... älskar kragdetaljen. </i></p><p style="text-align:center;"> </p><p style="text-align:center;"><i>En perfekt dynamisk kombination av material, mönster och former. </i></p><p style="text-align:center;"> </p><p style="text-align:center;"><i>Det blir en copy / paste på denna tröja med scarfen kring halsen, genialiskt.</i></p><p style="text-align:center;"> </p><p style="text-align:center;"><i>Kostymen med de stora "slagen" och knäppningen på sidan känns helt rätt denna höst. </i></p><p style="text-align:center;"><br><i>Definition av en "statment"-kappa som talar för sig själv.</i><br><i>Photos by Vogue Runway </i></p><p style="text-align:center;">Ni hittar fler bilder på Fall Winter 20 <a target="_blank" rel="noopener noreferrer" href="https://www.vogue.com/fashion-shows/fall-2020-ready-to-wear/hermes">här</a><br>& jag måste såklart dela några Hermès favoriter jag drömmer om just nu:</p><p style="text-align:center;"> <br><a target="_blank" rel="noopener noreferrer" href="https://www.hermes.com/fr/fr/product/coussin-avalon-iii-petit-modele-H102666Mv59/"><i>Cushion</i></a><i>, </i><a target="_blank" rel="noopener noreferrer" href="https://www.hermes.com/fr/fr/product/trench-coat-souple-DA20LOOK04FEMME/"><i>Coat</i></a><i>, </i><a target="_blank" rel="noopener noreferrer" href="https://www.hermes.com/fr/fr/product/mocassins-paris-H172108Zv5N360/"><i>Loafers </i></a></p><p style="text-align:center;">The most lovely fall winter 20 collection... Hermès <i>♥</i></p><p style="text-align:center;"><i>There is a lot to write about this fantastic fashion house which was founded in 1837. Hermès has always had a clear focus on the craftsmanship in its exclusive production, which you can feel by just seeing the product…. The key words of the fashion house is: "artisanal, creative, innovative and responsible". Despite the global development, they have still managed to maintain the production in their own ateliers in France. Furthermore, after six generations, the fashion house is still family-owned and it is the passion for the craftsmanship that is the vision for the family. Fall Winter 20 was for me a classic Hermès collection where the signature was clear despite elements of new autumn trends. A combination of classicism and strong colors made it innovative for the season. Creative Driector Nadège Vanhee-Cybulski had expressed that "what is beautiful must be useful" which is an expression that I really like. If you can afford to open your wallet to get a Hermès garment, it should be used, and not end up in the back of your closet. I became extra in love with all the neck details on the sweaters that felt stylish and creative but still discreet… </i></p><p style="text-align:center;"><i> </i></p>