<p style="text-align: center;"> </p> <p style="text-align: center;">Den här månaden riktar vi all uppmärksamhet emot rosa bandet och arbetet emot bröstcancer. Ikväll medverkade jag i en digital bröstcancer "gala" (ett zoom-call i dagens situation) tillsammans med Estée Lauder, där jag fick lära mig mycket om arbetet emot bröstcancer, något jag gärna delar med er. Estée Lauder har sedan alltid stöttat bröstcancerförbundet och bidrar med pengar till research, studier och medicinsk hjälp för att motarbetade just bröstcancer.</p> <p style="text-align: center;"> </p> <p style="text-align: center;">Det officiella budskapet (och hashtagen!) är #TimeToEndBreastCancer - något jag såklart står starkt bakom även sedan innan. Lyckligtvis har ingen i min släkt haft bröstcancer, peppar peppar ta i trä, men jag vet många omkring mig som tyvärr har fått det - jag vill därför för vår allas skull höja ämnet här och stötta bröstcancerförbundets arbete emot det.</p> <p style="text-align: center;"> </p> <p style="text-align: center;">Tidigare i veckan fick jag hem ett bud med <em>pink October</em> lådan från Estée Lauder där jag matades med information inför kvällens <em>call</em>. Förutom att få veta mer om själva bröstcancerförbundet och Estée Lauders arbete så fick vi även lyssna på en specialist som visade hur man själv ska hålla koll på om man har några ovanliga knölar som bör kollas upp. Desto tidigare vi hittar de, desto bättre.</p> <p style="text-align: center;"> </p> <p style="text-align: center;">Estée Lauder Group har tillsammans med några av sina varumärken tagit fram fem stycken bästsäljande produkter som nu fått en speciell förpackning inför den rosa oktobermånaden. Dessutom går för varje såld produkt 100% av <em>net sales</em> (ex. tax!) till bröstcancerförbundet. Produkterna finns att köpa på deras hemsida och på Nordiska Kompaniet i Stockholm / Göteborg.</p> <p style="text-align: center;"> <br /> La Mer, Bobbi Brown, Clinique, Origins och Estée Lauder supportar alla kampanjen där 100% av alla <em>net sales</em> går till bröstcancerförbundet. Jag har själv provat alla dessa produkter och här kommer därför en liten kort beskrivning om varje: Cliniques <em>moisturizing gel</em> stärker huden och har en härlig känsla vid applicering. Origins<em> overnight hydrating</em> (avokado!) mask ger en ordentligt återfuktning och du vaknar glänsande på morgonen. Estée Lauders <em>advanced night repair</em> är deras bästsålda serum och har funnits i år & dar (bra betyg). La Mer's klassiska <em>moisturizing creme </em>gör dig aldrig besviken, jag har haft den så länge jag kan minnas. Sist men inte minst, Bobbi Browns klassiska läppstift i en härlig rosa ton som du använder likväl på läpparna som på kindbenen för lite <em>glow</em>.</p> <p style="text-align: center;">Vill du support:a Estée Lauders kampanj emot bröstcancer så kan du också lägga upp en bild under hashtagen #ELCDonates, då kommer 25 dollar att skänkas till kampanjen. Glöm inte också att köpa det "rosa bandet" som säljs överallt i Sverige under oktober-månad. När jag åker hem om någon vecka så ska jag införskaffa mig flera stycken som jag förutom att bära själva ska ge till mina nära och kära...</p> <p style="text-align: center;">Ni kan läsa mer om Estée Lauders initiativ <a href="https://www.elcompanies.com/en/our-commitments/the-breast-cancer-campaign">här</a> & generellt om bröstcancerförbundet <a href="https://brostcancerforbundet.se">här</a>.</p> <p style="text-align: center;"><i>Göm inte: allt betyder, även de små donationerna </i><strong><i>♥</i></strong></p> <p style="text-align: center;"><i>I'm a big supporter of Pink October and the work against breast cancer. Last night I joined Estée Lauders digital "gala" supporting the breast cancer union. For every sold product in the box above 100% of the net sales will be donated to support research, education and medical help. If you also want to share something about it on your channels the hashtag is #TimeToEnddBreastCancer. </i></p>