Note: textstyckena i inlägget nedan verkar inte vilja dela upp sig, hoppas ni kan läsa ändå... Den här veckan så är fokuset såklart på all typ av läsning kring #BlackLivesMatter där många tidningar på olika sätt höjer allt från människor till varumärken och initiativ. Jag har läst många bra artiklar på New York Times, British Vogue och ELLE - besök dessa sidor så har ni artiklar att läsa hela veckan. Kom ihåg: Att vara påläst är viktigt och speciellt när det kommer till denna typ av situationer.I mode pratas det mycket om den digitala utvecklingen av modeveckor där London Fashion Week nu i juni lanserar sin första digitala vecka. Det ska bli väldigt spännande att följa utvecklingen och hur det går för varumärken att kommunicera sina nya säsonger i den digitala världen. Något som London Fashion Week har valt göra (vilket vi även såg hos Shanghai Fashion Week redan i april) är att fokusera mer på konsumenten och inte bara på den inre modekretsen. Tillskillnad så kommunicerade Köpenhamns modevecka precis ut att de håller fast vid sin fysiska Fashion Week i augusti och välkomnar branschen till Köpenhamn. Jag har svårt att se att internationell press kommer att ta sig dit, men jag följer även den utvecklingen spänt.Sist men inte minst så ramlade jag över denna artikel på Linkedin som nämnde 18åriga Nora Caroline Kallersjö som första elev på Viktor Rydberg Gymnasium att komma in på Harvard University i USA. Läs: ett av världens bästa skolor. Hon tar nu studenten på samma skola som jag själv gick gymnasiet i och därför blev jag lite extra stolt över dessa unga talanger så som Nora som jobbar hårt för att ta sig framåt i utbildningen, och lyckas. All respekt till dig, Nora!Fashion needs to step up to the black squares & take action!A group pays their respect to George Floyd in styleWhat's a Fashion Week without fashion shows?What makes a popular luxury fashion brand?The fashion industry wants to slow down. Can it?Coronavirus and the fashion calendar: What comes next? Fashion can't afford to...A few articles for you to read this week, if you want to stay up-to-date with the fashion.