<p style="text-align: center;"> </p> <p style="text-align: center;"><strong>Ni som är modeintresserade har väl inte missat veckans modesnackis</strong> - Phoebe Philo (tidigare creative director för CÉLINE) lanserar sitt egna varumärke tillsammans med LVMH.</p> <p style="text-align: center;">Det var lite mer än tre år sedan som hon valde att avgå från sin position på modehuset CÉLINE, vilket var ett beslut som många trogna fans sörjde i flera år. Själv vet ni ju att jag älskar "det nya" CELINE av Hedi Slimane och tycker att han har skapat något unikt som grundar sig i det historiska CELINE till varumärket - så det är inte något speciellt jag saknat. Hur som, det har spekulerats mycket i vad Phoebe skulle göra efter sin succé hos CÉLINE... många trodde att både Chanel och Chloé var ett realistiskt alternativ, men det visade sig vara fel. Men nu är det alltså officiellt att hon lanserar sitt egna varumärke tillsammans med LVMH (även ägare av CELINE). Man vet inte så mycket om det nya varumärket mer än att det släpps ny information i januari 2022, men några saker har jag lyckats snappa upp: bland annat så kommer varumärket enbart erbjuda "<em>exceptional quality</em>" vilket betyder att kollektionerna nog kommer vara väldigt dyra. Varumärket kommer förmodligen också vara baserat i London där Phoebe kommer ifrån, samt så kommer hon nog att avstå från den klassiska modekalendern (som hon länge stått emot!) och inte lansera kollektioner per säsong, utan i ett mer hållbart system. Vill du läsa mer om Phoebe Philo? New York Times skrev en bra <a href="https://www.nytimes.com/2021/07/12/fashion/phoebe-philo-returning-to-fashion.html" target="_blank" rel="noopener">artikel</a> värd att läsa.</p> <p style="text-align: center;">Vad tror ni, blir Phoebes egna varumärke en lika stor succé? <em>Hit or miss? </em></p> <p style="text-align: center;"><em>No one interested in fashion could have missed this week's big happening: Phoebe Philo (former creative director for CÉLINE) is launching her own fashion brand after 3,5 years "out of the business". Of course supported by LVMH. My question is: will this be the same success? </em></p>