<figure class="image"> </figure><p style="text-align:center;"><i>Copenhagen showroom at Nobis Hotel.</i></p><p style="text-align:center;"><strong>Nu har det gått åtta månader sedan vi lanserade La Mode Agency</strong> - <i>ett drömprojekt som bara blir roligare och roligare för varje dag. </i>Samtidigt var det faktiskt länge sedan jag jobbade så mycket... men det blir väl så när man älskar sitt jobb! Jag är också så glad för min partner (och vän!) <a target="_blank" rel="noopener noreferrer" href="https://www.instagram.com/myandren/">My</a> som jag gör detta tillsammans med - vi är en otrolig kombination. Faktum är att vi är så synkade i vårt jobb att vi inte ens behöver stämma av med varandra mellan to-do´s, utan det är alltid solklart vem som gör vad i vårt arbete. Så smidigt och effektivt. </p><p style="text-align:center;">Ni är några som har skrivit och undrat om "<i>behind the scenes</i>" kring La Mode Agency, så här bjuder jag er på en ärlig reflektion: Fördelen med att starta agenturen har varit att jag verkligen känner att vi har hittat något som kan komplettera det som redan finns på den Nordiska marknaden. Jag tror verkligen på vår idé och det vi gör för modebranschen långsiktigt. Vi har en väldigt bra expansionsplan och höga mål för vart vi faktiskt ska positionera oss på marknaden. Däremot så har jag en nackdel att nämna nu i början av projektet: med själva modellen som man arbetar kring i wholesale så tar det ett tag innan man kommer i kapp ekonomiskt. Det vill säga, med för-arbetet vi gör inför att en modesäsong släpps för konsument (införsäljning som det kallas) så får man inte betalt förrän produkterna faktiskt sedan har landat i butik sex månader senare. Med andra ord en sex månaders "fördröjning". Långsiktigt är detta inget problem för en agentur, men såklart så är det lite tuffare i början tills man "kommer i kapp" tiden och har ett fungerande <i>cash-flow</i>. Vår lösning har varit att ha en blandning av varumärken som har olika lång produktionstid. Exempelvis jobbar vi med några varumärken som bara har en led-tid på två månader istället för sex månader, vilket skapar ett bättre flöde för företaget. Som tur är har jag såklart även sparat pengar länge för att ha möjligheten att starta detta företag, men med det upplägget vi har så är första 1-2 åren fortfarande lite slitigare. </p><p style="text-align:center;">Vi har faktiskt trots lågkonjunktur fått in så otroligt många nya kunder och samarbetspartners. Den nivån vi är på nu med agenturen hade jag hoppats att vi skulle ligga på i juni nästa år... så jag är ändå tacksam och glad för de resultat vi har nått hittills trots sämre tider. Jag tror mycket på bra, trevlig och snabb service emot kunder och varumärken. Vi har som mål inom La Mode Agency att alltid svara på ett mail inom 24 timmar för att kunderna ska få så snabb service som möjligt. Detta är något som kräver dygnet runt arbete men som samtidigt skapar väldigt bra försäljningssiffror. </p><p style="text-align:center;">Många frågar mig också "hur kan ni lansera en säljagentur i lågkonjuktur"? Faktum är att jag tänker helt tvärtom! Om man lanserar i lågkonjunktur så vet man ingenting annat än de man själv arbetar efter. Jag kan tänka mig att många agenturer som har haft många bra år vid högkonjunktur har det tuffare nu då de har många fasta kostnader så som anställda, lokaler etc. som sedan är svåra att dra ner på. I vårt fall så är hela La Mode Agencys struktur byggd på rörliga kostnader som kan anpassas utefter situation och möjlighet. Med andra ord så är lansering av ett nytt företag i lågkonjunktur inte alltid en sån dum idé... det kan ju bara bli bättre med tiden. </p><p style="text-align:center;">Om ni vill se mer av La Mode Agency så kan ni klicka in på vår Instagram <a target="_blank" rel="noopener noreferrer" href="https://www.instagram.com/lamodeagencycom/">här</a> eller hemsida <a target="_blank" rel="noopener noreferrer" href="https://lamodeagency.com">här</a>. </p><p style="text-align:center;"><i>Thoughts about La Mode Agency ♥</i></p>