<p style="text-align: center;"><strong>#TBT till LA april 2017... </strong></p> <p style="text-align: center;"> <em>A few photos from one of my best trips ever... LA and Coachella 2017. </em></p> <p style="text-align: center;"><strong>Bye Bye La. </strong>Något jag hade sett framemot ett tag var vår resa till Los Angeles över påsk, dels för att jag älskar staden men också för att jag och Johan blev tillsammans på Coachella för 3 år sedan... med andra ord så kändes den här resan speciell. Vi skulle även dit med ett gäng vänner som är himla härliga, trist! Men, så blev det ju inte - och misstolka mig inte, bättre så... <em>vi ska inte resa i dessa tider. </em></p> <p style="text-align: center;">Varför jag skriver om detta just idag var för att jag läste en artikel på WWD som följde upp situationen kring att de ställt in Coachella-festivalen. Idag är det en självklarhet, men så var det inte för bara 5 dagar sedan när beslutet kom. För er som inte har varit på Coachella så kan jag förklara att det förutom att vara väldigt dyrt även är svårt att få tag i biljetter och de köps redan månader innan vilket gör att många bygger upp en längtan till den. Så det var säkert flera som fick sig en extra stor besvikelse förra veckan trots att de värnar om sin och världens säkerhet... Men, till saken: Jag tycker att artikeln på ett enkelt sätt visar hur många led som blir påverkade (likt en dominoeffekt) av att en enda händelse blir förändrad. I detta fall är det inte bara själva festivalen, de medverkande, produktionsbolag och hotell i Palm Springs (de lever på denna festival!) som blir påverkade utan i sin tur även varumärken som använder Coachella som sitt marknadsföringsverktyg. Exempelvis står det i artikeln att varumärket Levis varje år får cirka 2,5 billioner mediavisningar genom Coachella (som de nu inte får), vilket i sin tur såklart påverkar deras försäljning starkt... och så fortsätter det likt ett negativt dominospel för alla aktörer i led (personal - leverantörer - produktion etc). Väldigt intressant läsning. Ni hittar artikeln på Womens Wear Daily <a href="https://wwd.com/eye/lifestyle/what-does-coachellas-postponement-coronavirus-brands-1203537716/">här</a></p> <p style="text-align: center;">Sjävklart är denna liknelse väldigt liten i jämfört med allt som händer i världen just nu, speciellt inom sjukvården och ekonomin. Men, jag försöker själv just nu att spendera mina dagar med att vara påläst om corona men utan att glömma bort att faktiskt läsa andra typer av nyheter också.</p> <p style="text-align: center;">...och med det sagt: Johan, när vi ser ljusare dagar igen så blir nästa resa 100% till LA <em>♥</em></p> <p style="text-align: center;"><em>Unfortunately no LA for us this easter... however, did you read about Coachella?<br /> Make it a google translate. </em></p>